Een tijdje geleden hebben
we weer een gesprek gehad. Deze keer met de vertrouwenspersoon en de
teammanager van de locatie. Eindelijk was het de goede plek om onze frustraties
van de locatie uit te spreken. Alle punten die we al een keer met de vertrouwenspersoon
hadden besproken kwamen weer aan bod. De teammanager had het lijstje met punten
al ontvangen en heeft er al over na kunnen denken. Dit was wel prettig. Onze
taak was nu alleen maar om ieder punt uit te leggen wat daar het probleem was.
Ze gaf aan erg geschrokken
te zijn van een aantal punten en dat ze daar zeker als eerste mee aan de slag
ging. Een van de belangrijkste punten was dat het personeel met ons over zaken
praat waar wij geen boodschap aan hebben. Ook een belangrijke is dat de problemen
waar je tegenaan rijd niet gehoord worden. Er wordt dan maar gewoon gezegd dat
je voor dingen waar je tegenaan rijd naar familie moet gaan. We mogen blij zijn
dat we in de rolstoel worden gezet. ’s Avonds hetzelfde. Dit zijn de belangrijkste voorbeelden van punten die we
aan hebben gegeven
Wat voor ons nu het
belangrijkste is, dat we gehoord worden en dat er echt naar geluisterd wordt.
Wat ook meewerkt voor mijn gevoel is dat mijn moeder ook de mogelijkheid heeft
gehad om de situatie hoe zij er tegenaan kijkt uit te spreken. Dat was denk ik
ook goed. Ook daar wordt nu echt iets mee gedaan.
Het allerbelangrijkste is
dat we nu langzaamaan weer vertrouwen krijgen
in de stichting en dat we ons weer thuis voelen. We hebben de teammanager de
tijd gegeven om er alles aan te doen de situatie te gaan veranderen. Pas in november
gaan we kijken hoe we er nu voorstaan.
Volgende week hebben we
het bewonersoverleg en daar is de teammanager en de vertrouwenspersoon ook bij
aanwezig om te kijken hoe dat loopt.Na het bewonersoverleg laat ik het pas echt los en ga ik echt aftellen naar de vakantie.
Ik vind dat wij goed bezig
zijn en dat we het nu los kunnen laten en het aan de stichting over kunnen
laten.
Liefs Anja
Geen opmerkingen:
Een reactie posten