dinsdag 17 maart 2015

Ineens is daar de werkelijkheid weer

Goedemorgen,

Ik kan heel vast slapen, ik vind het heerlijk. Maar soms heb ik een droom zo intens beleefd en zat ik er echt in dat het bijna een gevecht wordt om wakker te worden. 

Als ik naar bed ga maalt altijd nog even de dag door me heen. Eigenlijk beleef ik de dag weer opnieuw maar dan alleen de hoogte of dieptepunten. De ene keer val ik door dat te doen snel in slaap en de andere keer lig ik na uren nog te malen.

Als ik droom heb ik een periode gehad dat ik alleen maar liep. Alles deed ik lopend, maar in werkelijkheid zat ik gewoon in mijn stoel.

De omgeving was een atletiekbaan waar we ontelbaar veel rondjes moesten lopen.

Ik moest in mijn droom weleens bewijzen dat ik hard kon lopen. In de droom was ik de heldin. De beroemdheid waarvoor iedereen kwam kijken. Het is bekend in de televisiewereld dat ik al mijn records op eigen kracht heb gelopen en ik moest laten zien dat het nog beter kon. Ik voelde de druk en de spanning in mijn lijf. Iets waar je als topsporter op kickt, maar ik werd er alleen maar nerveuzer door.
Het startsignaal klonk en ik zette mijn eerste stappen en meteen had ik een lekker ritme te pakken. We moesten 10 km lopen.
Ik startte in baan 8 en moest dus het verste lopen. Maar de eerste 3 km ging vanzelf, zonder verzuring of andere ongemakken.
Maar daarna werd het al snel zwaarder. De verzuring sloeg toe. Het ging niet meer, ik zakte door mijn benen van vermoeidheid en pauze nemen was geen optie. Ik gaf mezelf wat water want dat had ik vast voor als ik moest tanken. Het leek wel of dat het als benzine werkte want langzaam voelde ik de kracht in mijn benen weer toenemen en vrij snel had ik de snelheid weer te pakken.
Nu wilde ik echt laten zien dat ik had getraind en dat ik het toch kon halen. Dat gebeurde ook. Ik haalde de finish als 2de en had dus de zilveren medaille. Mijn geluk kon niet op. Ik kreeg de medaille omgehangen en ontwaakte uit mijn droom.

Ik moest helemaal weer terug komen in het hier en nu. Toen ik wakker werd dacht ik dat ik zo uit bed kon stappen. Maar ik had pijn in mijn benen van het harde rennen in mijn droom. Ze voelde stijf aan. Echt pierpijn.

Ik drukte alsof ik dronken was op de bel om zorg te vragen, maar het besef had ik niet dat ik dat nodig had. Op dat moment wist ik niet eens dat ik gewoon in mijn eigen kamer was. De begeleiding kwam en als een zombie stond ik op mijn benen. Tijdens de verzorging sliep ik voor mijn gevoel nog verder.

Ik kan je een ding vertellen. Zulke momenten zijn heel erg zwaar. Je moet dan weer echt tot het besef komen dat je niet kan lopen. Dat je afhankelijk bent. Dat is dus echt een gevecht. Die dag was ik er ook helemaal niet bij. Ik zat bij mijn hoofd nog in de overwinningsfase van de droom. De pijn in mijn benen hield heel de dag aan.

Dat is pittig hoor, echt zwaar.

Liefs Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten